tisdag 9 oktober 2012

Tisdag och första föräldramötet

Idag var en sån där jobbig dag... Dåligt med sömn och en tolerans nivå som var väldigt låg ;(
Tova fick tyvärr märka av den när vi skulle göra oss i ordning för dagis (Junibacken)

När jag lämnade så var det gråt, men gick över relativt. Ringde och kollade efter en stund ( även bild bevis)

Jag valde att hämta Tova utan bebis idag och jag tror faktisk att hon uppskattade att få vara i fokus. Annars ska alla titta på Saga och Tova blir då lite frustrerad.
Vi åkte hem och lagade dagens middag och även morgondagens :)
Sen var det dags att åka på föräldramötet.

Det var många föräldrar där och många tolkar. Förskolan som Tova går på har många invandrar barn vilket jag tycker är bra/nyttigt.

Först var samtliga avdelningar tillsammans och sen delades man upp avdelningsvis och gruppvis.
I början var vi 2 st från Tovis gr.
Jag och Lovas pappa.
Vi fick se hur deras samlingar går till och fick då höra en ramsa om spöken. ? nr 1 avklarat
Sen fick jag höra att dom sa Junibacken och inte dagis. ? nr 2 avklarat. Jag brukar säga till Tova att vi ska åka på dagis och hon säger nej! Kanske kan det vara att dom säger Junibacken och inte dagis ;)
När vi haft samlingen så fick vi se en inspelning fr dagens samling. Den startade kl 9:15 och jag lämnade kl 9:05.
Tova såg väldigt glad ut och då fick jag se med egna ögon att gråten släppt och livet på Junibacken var bra.

När jag kom hem så sjöng/pratade jag spök ramsan och Tova var med direkt.
När vi sen skulle gå och sova så sa jag: imorgon ska vi åka på junibacken.
Jag fick ett Ja tillbaka.

Nattningen gick bra. Avklarad på 30 min.

Beror det på att mamman nu förstår henne mer, den nya vällingen, eller bara att hon var trött?!

Ja det lär jag inte få redan på, men jag njuter av min nya lärdom och av lugnet.

Håller tummarna att det håller i sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar