måndag 1 oktober 2012

Ny vecka ...

Veckorna går fruktansvärt snabbt och jag tycker inte jag hinner med något nu för tiden ;(

Idag är/var det iaf måndag och vi gick på öppna förskolan. Men innan vi gick dit var det morgonmys med tjejerna :)


Så mysigt att se när Tova söker Sagas lilla hand och håller den <3



Det var inte lika mycket folk idag på ÖF vilket var skönt. Inte lika stojigt.
Efter sång samling och fika pysslade vi och gjorde hand och fotavtryck.
Sessan gjorde händer och Saga fötter.



Elin var behjälplig medan jag dokumenterade



Saga var lyckligt ovetande om vad som hände.



Tyckte nog mest att allt var konstigt

När vi kom hem satte vi upp Tovas händer på hennes dörr.



Hon visade stolt morfar sitt mästerverk när han kom förbi - Lill hjärtat.

Sen var det middag, tv och lek innan det var dags för natten.

Denna nattning som tar knäcken på en :( Hon vill, kan inte komma till ro. Vi får hålla på i 1 1/2 timme innan hon somnar. Fattar inte hur det kan ha blivit så här. Vet dock att vi måste få ordning på det. Det är jobbigt för alla inblandade.
Tova som inte kan slappna av. Och för mig och pappan som har dåligt tålamod.

Får stämma av och få tips på torsdag när vi ska på BVC och kolla hennes öron. Hon har alltid varit väldigt känslig för ljud och jag vill kolla så att det inte är något tok.

21:46... Maken snarkar, Saga låter så som hon alltid gör. Från Tovas rum hörs inget. Men jag vet att hon sover. Har varit in och tittat. Och även viskat i hennes öra att jag älskar henne. Något som blivit en slags kvällsrutin för mig :)

1 kommentar:

  1. Å vilket sött syskonmys! =)

    Vad jobbigt det lät med nattningarna. Hoppas att det inte är något tok med öronen, men skönt att få kolla upp det!

    Vi har varit ganska hårda med att Hannes ska klara av att somna själv så han vet vad som gäller. Vet inte om han ligger och är jätteledsen även om han inte visar det utåt, men jag vet av erfarenhet att alternativet är utdragna långa nattningar som ingen mår bra av så därför har vi stålsatt oss och varit hårda.

    Hoppas att det löser sig för er till allas bästa! Jag vet också av erfarenhet att det blir bättre oavsett vad man väljer att göra ;)

    Kram

    SvaraRadera