onsdag 24 oktober 2012

En helt vanlig onsdag...

Den startade kl 7:40. Tova och jag klev upp, duschade och klädde oss. Sen var det dags att väcka Saga och åka på dagis!



Tova var ivrig att sätta på sig dom nya stövlarna. Dom hamnade på fel fot men det lät vi bli att kommentera :)
Lämningen gick bra även idag - 2 dagar på raken - underbart!
Jag får en puss och innan hon springer iväg säger hon "-mamma komme baka" Hjärtat!!

När jag sen "komme baka" så möts jag av en springande liten Tova som ropar "- mamma hämta Tova, mamma komme baka"


När vi tagit av lite kläder och bytt blöja så åkte vi till morfar.
Tova valde att måla lite...


"hmmm vad ska jag måla?!"


Funderar....


Och funderar...resultatet blev katter. Enl vad hon sa iaf ;)



När vi kom hem så var det dags för middag. Lax och potatis hade pappan fixat. Gott!
Tror inte Tova blev mätt eftersom hon fortsatte att äta och laga mat :)



Saga låg mest och lyssnade på sina egna läten och sprattla.



Ja det var en trevlig em men sen kom nattningen :( Har gått ok någon dag men nu är vi tillbaka till ruta 1.
Tova svårt att slappna av och komma till ro och Saga ett väldigt behov av att suga fast i mig ;(

Nå ja... Bit ihop och försök komma fram till rutiner som funkar för alla!

Nu är det dags att sova... Misstänker att mini snart vaknar och vill äta, igen.

Sen Tova, efter det Saga. Saga igen och igen osv....
Sen sista dagis dagen för denna vecka.

4 kommentarer:

  1. Glömde att det även varit babysång och prommis i elljuspåret med Rufus

    SvaraRadera
  2. Vilka mysiga bilder på söttjejerna! Och vilket fint kök Tova har, med micro och allt! Jag förstår att hon gärna lagar mat där! =)

    Roligt att höra att det går bra med dagislämningarna. Det känns skönt i mammahjärtat att de inte visar att de hellre är hemma med mamsen, även om det kanske är så de egentligen känner ;).

    SvaraRadera
  3. Ja det känns bra och inte ;)
    Det jag vill, hoppas och tror är att hon trivs och är trygg i att jag kommer och hämtar. Visst vill man lämna tillbaka henne när trotsen tagit över, men det är ju bara kortvarigt ;)))

    SvaraRadera
  4. Hahaha! =D

    Det känner vi alla inland ;)

    Jag tror att hon litar på att hon blir hämtad varje dag och att hon finner en trygghet i det, precis som du säger :)

    SvaraRadera