onsdag 17 oktober 2012

Hassela idag igen

Idag blev det ytterligare en sväng till Hassela. Nu har det spikertältet som skulle ner. I måndags var det husvagnen.

Eftersom vi ville komma iväg så snabbt som möjligt med det stora lasset så hämtade mamma Tovis på förskolan. Hon hade blivit glad och ville visa runt!




Vi var framme ca 14:30 och 45 min senare kom mormor och Tova.



Sessan startade upp med fika



Sen var hon hjälpreda ;)



Vi hann även med middag! Pannkakor :)



Här lyfts sista tak delen upp och sen var det dags för oss att vända hemåt.



Saga såg ut så här ;( Mamma var inne i vagnen med henne och hon var inte nöjd.

Nu är kl 19:21 och vi kör precis ut på Bergsgatan. Bara 2 mil kvar till nattning

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Rolig kommentar där om Saga. Men jag förstår att det inte var så roligt när ni var där ;).

    Allt var så idylliskt och bra... men inte för lilla Saga ;( och mamman då ;)

    SvaraRadera
  2. Ja du... Precis som Tova har Saga en otröstlig timme på kvälls kvisten... Så jobbigt
    Oftast i samband med Tovas nattning. Som om vi inte hade tillräckligt jobbigt med den ;(

    Hoppas ni hade en underbar Rom tripp på tu man hand?!

    SvaraRadera
  3. Oj vad jobbigt! Men det ger nog snart med sig. Hannes är lättare att lägga sen Farmor var här. Inte lika smidigt som när hon la honom såklart, men för att jag ska få lämna rummet måste jag säga vad jag ska göra härnäst. T.ex. Nu ska mamma lägga Oliver, eller som idag. Nu ska mamma ta en dusch. Då lägger han sig tillrätta och säger godnatt utan gråt trots att han nyss ville att jag skulle sjunga ännu en sång. Sen lämnar vi dörren öppen nuförtiden så att det inte är kolmörkt i rummet (som han hade tidigare). Jag brukar också kommentera det när jag går att jag lämnar dörren öppen så här typ.

    Ja, Rom-resan var hur härlig som helst! Allt var perfekt =)

    SvaraRadera