lördag 6 oktober 2012

Lugn start iaf

Efter att varit chaufför i natt så fick jag iaf några timmars sömn. Blev erbjuden sovmorgon imorse men kände mig ganska pigg och klev upp. Saga fortsatte sova medans vi andra var uppe fr 7



När hon väl vaknade så var det lite tid i gymmet för båda töserna :)
Sen lek, lunch och vila.
Samtliga tjejer gick och vila och jag sov längst ;)

När jag klev upp så var det lite lek och sen dags för middag - ja så länge låg jag!
Efter middag var det dags att leka taxi igen.
Nu var det pappan som skulle åka på hockey, morfadern som skulle hämtas i Haga för att åka på hockey även han.
Jag kände inte för att åka hem och hade turen att Cattis var hemma och villig att ta emot oss
När Taikons kom dit så grät Saga som knivarna satt i henne. Tova blev tok ledsen för att Jake och piraterna var slut på tv och att alla Disney figurer gick och lade sig :(
Sen gjorde båda tjejerna 2:an. Tova ramlade och pepparkaks hjärtat som hon fått av Catarina gick sönder och hela hennes värld raderades ;(
Fick ny kaka och min mobil för att se på Disney - världen återställd!
Äntligen lugn tänkte jag eftersom Saga somnade tryggt i fina Cattis famn



Men ack så fel jag hade - då ringer mormor och berättar att morfar tagit med bilnyckeln på hockeyn och hon kunde då inte åka hem.
Bara att klä barnen och iväg... Till Eon arena för att hämta bilnyckeln, för att sen åka till Haga och lämna den.
Och vad händer då?!
Jo bensinen tar slut. Tog mig dock till macken för att tanka. Ngt som blivit lite bökigt sen Tova börjar få panik när hon sitter ensam i bilen :( Vet inte vad det kommer ifrån, men hon verkar vara inne i en väldig " lämna mig inte mamma" period
Ny gick allt bra. Bilen fick bensin och vi åkte hem.

Väl hemma var det sov dags och det är ju ett äventyr bara det nuförtiden.
Men jag ska faktiskt inte klaga... Hon var trött och somnade utan protester.

Nu ska nog även jag knoppa in! Känner stort behov av sömn även om jag fick några timmar idag.

Avslutar med en liten tofs bild på hjärtat



2 kommentarer:

  1. Oj vilken händelserik dag! Det gjorde du bra!!! =)

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Känns inte som man gör mycket som är bra just nu. Trött och grinig ;( Tova blir nog tillrättavisad lite väl mycket. Lill hjärtat.
    Känns som hon fick bli stor fort.

    SvaraRadera