söndag 28 oktober 2012

Lite pyssel

Efter att vi varit ute och busat lite så gick vi in och målade lite.
Jag tycker det låter så mysigt när folk pysslar med sina barn - Nu är ju inte Tova den som sitter still länge, men hon hann med några konstverk innan tålamodet gav vika


Här målar hon med färgerna som hon fick av Hannes (Jessika) i 2 års present.


När jag märkte att hon lade händerna på hela tiden så tänkte jag att vi tar fram finger färgen.


Båda barnen fick göra hand avtryck.


Sen provade mamman att sammanställa resultatet för att minska ner antalet konstverk!


När jag gjorde det så låg Saga i gymmet och Tova visade Thomas hur spelen fungerade på plattan :)

Snart middag och nattning tror jag. Kl är ju i barnens värld / rytm 5, och då är det bara 2 timmar kvar till natten. Och det är väl precis så lång tid allt kommer att ta!

3 kommentarer:

  1. Å vilken tjusig målning och fina handavtryck! =)

    SvaraRadera
  2. Hade ju riktIgt bra färger och papper 😊

    SvaraRadera
  3. Se vad duktig hon är :)
    Klart hon kan som alla andra, hihi.,

    SvaraRadera