fredag 17 juni 2011

Hund, barn och 2 vuxna = smuts

Inte för att jag kanske alltid har städat och fint... men på senaste tiden har det blivit lite mer Ostädat och Ofint :-)
Det blir mycket fläckar och skräp på golven och eftersom jag inte städar varje dag så valde vi att göra det extra ordentligt :-)

Ångtvätt!
Mamma och pappa, eller mormor och morfar har allt, och då menar jag faktiskt allt! Tex en ångtvätt - Super bra för golv mm. Vi började med köksgolvet som kanske är den yta som fått mest stryk -Tova hjälpte pappa T att fylla vatten. Sen höll vi henne på avstånd för att inte riskera några skador på hennes underbart mjuka gosiga hud!
Resultatet blev bra - men kortvarit! Det var ju bara en måltid till så var det fläckigt och gäggigt ;-)

3 kommentarer:

  1. Hahaha! =)

    Men bra försök! ;)

    SvaraRadera
  2. En plastbit under Sessans matstol, kanske? ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har funderat på plast under, men det är ju plast matta så det blir same, same :)
    Sen har jag ju Rufus - trogen vän när Tovis äter
    Misstänker att Manfred är likadan :)

    SvaraRadera