onsdag 8 juni 2011

11 mån

Behöver jag säga det?! Tiden går såååå fort! Fattar inte att hon snart fyller 1 år och jag ska börja jobba ;-(
Nåja - lika bra att njuta....
Idag var/är det Tovis 11 månaders dag och den firade jag med en frukost ute medans hon vilade ;-)

När den var intagen så var det dags att åka till BVC för att väga och mäta! 9380 gr och 73,5 cm. Håller sin kurva bra!
Efter BVC så gick Johanna, Prinsen och vi till Kebabhouse och åt en välförtjänt lunch (sallad) Gjorde även ett besök på Butik Liten för att se om vi kunde göra några fynd. Jag var jätte duktig -Köpte ingenting! Bra mamman!!!!
Onsdagar är ju café dagar och även idag - Maria, Minnah, Alex och Sam var oxå där och vi njöt av kaffe och glass i solskenet :-)

När vi kom hem därifrån hade pappan vaknat och det var dags att rasta Rufus. Eftersom dagen bjudit på bra väder så passade vi på att packa lite fika och åkte ner till Smacken och tog långprommis med hund, medans barn sov sött i vagn - Efter 1 timme vaknade hon och vi tog en liten vattenpaus :-)

När vi kom hem sen så valde vi att prova solskyddsdräkten som vi köpt! Sitter perfekt på våran lilla badflicka :-) Den kommer vi få mycket nytta av i sommar + våran solskyddsfaktor 50 :-)
Ingen kokos olja här inte :-))
Syster Linda m familj kom på besök strax innan det var läggdags för Sessan - Kul att se hur hon skiner upp när hon kommer!
Nedan bild är tagen i måndags -Tycker hon är så söt så jag måste lägga upp den :-)

Nu ska mami gå och sussa - Ny dag med nya utmaningar imorgon!



PS - Grattis Minnah imorgon är det din tur att bli 11, och på fredag är det Prinsens tur... Men honom ska vi träffa och då kan vi 11 månaders snosa lite på honom :-) DS

2 kommentarer:

  1. Theodors mamma8 juni 2011 kl. 23:12

    Härlig dag idag!
    Fina bilder på sötisen.

    Japp, vi ses på fredag. Hoppas att svullnaden på vristen lagt sig lite då. När jag kom hem så såg jag ju att den var gigantisk. :( Gick ju som sagt myrsteg hem (Alf) och då kände jag ingen smärta alls. Vet inte hur det skulle vara med en Power walk, men det spekulerar vi inte i för då är det borta!! ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt att mamman firade själv med frukost ute! =)

    Fina bilder på sötisen!

    SvaraRadera