söndag 29 januari 2012

Det blev en chock







Imorse när jag skulle byta på Tovis för att sen smyga tillbaka till sängen för morgonmys så fick jag en smärre chock!
Nog för att jag tyckt att hon varit torr på benen sista tiden, men prickig!!! Nä det hade jag inte väntat mig.
När jag då började titta på mage, armar mm så såg jag ännu fler prickar, MASSOR av dom!!! På vissa ställen var det flera prickar som satt ihop och skapade en krater ;(
Lät pappan själv ansvara för morgonmyset medans jag ringde sjukvårds rådgivningen. Efter en gedigen utfrågning så hänvisades vi in för att visa upp henne.

När vi kom in så hänvisades vi direkt in i ett eget rum... Och sen när sköterskan började ställa frågor så fick vi "nästan" en suck. Med tanke på det hon sa så tolkade jag att hon helst velat placerat oss i ett annat rum, i rädsla för smitta.

Nu var det dock inte så illa - utan nässelutslag!
Ngt som dom visst kan få i olika tillfällen. Tex vid luftrörs irritationer, blivit utsatt för extrem värme eller ätit ngt olämpligt.
Det som är mest troligt i detta fall är luftrörs problem - hon har varit lite hostig/ rosslig, men inget som fått henne att studsa mindre ;) bara mamman att sova mindre ;( skämtar - har vaknat ngn enstaka gång av hennes hosta, men inget som håller mig mer vaken än pappans snarkningar!

Nässelutslag var inget som smittade så det var inga problem med att gå på dagis imorgon. Jag ska iaf ringa och höra vad dom säger på dagis innan vi åker dit. Om hon nu ser likadan ut imorgon. Det kunde ju försvinna lika fort som det kom

Vi håller tummarna- för det ser inte roligt ut

1 kommentar:

  1. Oj då, stackars liten! Hoppas att hon blir fort frisk, mamman får sova om nätterna och pappan snarkar tystare ;)

    SvaraRadera