tisdag 10 januari 2012

Andra dagen avklarad

Idag började riktigt bra. När vi kom till dagis idag så träffade vi Eva direkt. Redan på parkeringen. Och det som var riktigt kul var att se hur Tova sprang rakt in i famnen på henne när hon sa "Hej Tova"
Mamma hjärtat smälte!

När vi varit inne och lekt ett litet tag var det dags att gå ut...





Tova hittade en snö hög att klättra i...





Höll sig nära Eva mestadels av tiden...





Provade även på skottning... Har sett hur pappa gör :)
Kl 10:45 var det dags att äta lunch. 2 dagar har vi nu varit här och vid 10:30 blir Skruttan ledsen. Tror det är en kombination av hunger o trötthet





Korv, mos och grönsaker stod på dagens meny. Gott tyckte Tova





Stora tjejen som äter så duktigt själv!





Sen tvätta händerna. Eva visar och lär! När det var klart så var det på med kläder igen och ner i vagnen. Idag lade jag ner henne. Men Eva drog ut och ställde henne på plast - ja och det blev en repris av gårdagen. Vips så sov hon. Utan vaggning.





Sov i ca 1:30 och då togs hon in och upp av hennes andra fröken - kommer inte ihåg vad hon heter... Skäms :( Men hur som! Tova var glad och nöjd.
Mellis startade kl 14:15. Och idag kom pappan på besök. Blev faktiskt lite tårögd när jag såg glädjen i Tova då hon såg honom.





Hon visade Thomas lite leksaker, men lämnade oss ganska snabbt för att kolla vart barnen var :)

Ja det går riktigt bra måste jag säga. Lär säkert komma ett litet bakslag, men nu vet jag hur fröknarna är och känner mig mycket, mycket tryggare.

Imorgon är det Thomas som ska vara med Tovis på fm. Lämna henne en kortis och sen ska jag o han vara med till kl 15.
För att sen på torsdag lämna själv fr början. Spännande!

Nu sova - har både tränat med Cattis ikväll, och gått 2 varv i eljusspåret med Johanna, Fröken och Rufus.

Många fröknar i detta inlägg ;)

3 kommentarer:

  1. Har inte haft tid att läsa bloggar på sista tiden, men nu hade jag det =). Vad roligt att det går bra för Tova på dagis! Och vilken fin dagisväska hon hade och supersöt "Ruffe-hund" =).

    SvaraRadera
  2. Kan fröken möjligtvis heta Erika? Känner igen henne, men minns inte efternamnet.

    SvaraRadera
  3. Erika stämmer!

    SvaraRadera