måndag 9 januari 2012

Dag 1 avklarad!

Ja då har första dagen på dagis passerat och den gick bra :)

Tovas fröken Eva mötte upp oss när vi kom kl 9. Egen hylla för både kläder och skor var fint upp märkta med Tovas namn :)
Vi började med att gå runt o titta lite och Tova hittade snabbt en vagn som hon drog runt på.
Det var inte vagnen som hon drar här, men en likadan som stod på väg in i lekhallen.








Sen var det en stund med mycket iaktagelser av dom andra barnen. Lite klämma o känna på leksaker och sen även på en lite tjej ;( Nu verkar barnen van detta beteende och jag försökte hålla mig i bakgrunden och låta fröknarna sköta det.
Vid 11 var det lunch. Potatisbullar - ngt som Tova aldrig smakat, men som hon åt och verkade gilla. Efter det var det dags att sova. I vanliga fall brukar vi ge henne välling och vagga vagnen. Men nu lade jag ner henne och ställde ut henne... Precis som dom gjorde med dom andra barnen. Trodde väl inte att hon skulle somna eftersom hon inte är van det, men ack vad jag bedrog mig. Hon somnade och sova ca 1 tim o 15 min.
Efter hon kommit in så var hon lite avvaktande, men det gick snabbt över.
Mellis var det vid 2 - smörgås, äppeljuice och sen lite äpple.








Inskolningen skulle vara till kl 3, men eftersom hon kom igång och gick runt så bra (utan att ha koll på vart jag var) så lät jag det gå lite längre. Vi blev kvar till halv 4.
Här bjuder Tova en tomte på fika tillsammans med fröken Jessika.

Det var många trevliga fröknar som jobbade på förskola. Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag att detta kommer gå riktigt bra! Det som var extra skönt var att hon snabbt började titta sig runt och gick inte bara och kollade vart jag var. Nästan så
Jag kände att jag inte behövt vara där.
Skönt! Är Tova trygg, är jag trygg.

När vi kom hem fick vi äta pappans goda spagetti o köttfärssås. Sen åkte vi o köpte en lekhjälm som hon behöver ha när dom är ute o leker. Köpte även en mysig fleece dräkt som vi ska ta med o ha på dagis. Kommer vara go att sätta på sig när dom är ute och det är lite kyligt.

19:45 och Skruttan har legat i sim säng i 45 min, men det verkar lite svårt att komma till ro. Ngt som inte kommer vara svårt för mamman när det är dags för mig!


3 kommentarer:

  1. Vad roligt det verkar på dagis! :-)
    Längtar nästan tills det är dags själv för den där svängen. Måste se till att söka nu bara...inte gjort det ännu.

    SvaraRadera
  2. Kan vara bra att söka i tid eftersom du har spec. Önskemål. Ifs höst, vilket är lättare

    SvaraRadera