söndag 7 augusti 2011

Söndags sysslor

Kl 06:15 ;-( Startade denna dag! Väldigt tidigt för att vara hos fam Isaksson. Vi är ju lite bortskämda med 7:30 - 8... men se idag ville hon inte sova så länge. En mycket trött mamma klev upp och drack kaffe för att hålla ögonen öppna... Gav Tovis yoghurt vilket egentligen skulle varit gröt - men jag är ju inte van att vara uppe så här tidigt, och tänkte väl inte riktigt klart ;-)

Sen vara det stol lek - Tycker inte att hon ser så pigg ut och föreslog att vi skulle sova lite till... men inte då

Rev ut alla blöjor istället - Efter många försök att få fast den på huvudet så fick hon hjälp

Ser väl inte riktigt 100 ut, men hon kände väl att den behövdes när hon skulle undersöka "hästen" där bak ;-)

Kl 9 somnade hon och jag var super snabb att hoppa tillbaka i sängen - Sov i 2 1/2 timme! Pappan valde att ta Tovis när hon vaknade, och det förstår jag efter den utläggning jag haft tidigare om att jag alltid är den som kliver upp
Nåja - Kring lunch var alla uppe och "stormen" hade lagt sig - Dags att ta tag altanen som morfar ska komma och hjälpa oss med imorgon
Tova hjälpte pappan att skruva upp alla skruvar



och sen hjälpte hon mig med att rensa blommor... Den tidiga morgonen är glömd efter all ovärdeliga hjälp vi fått
Kring 16 kom mormor och morfar hit för att reka läget inför morgondagen - Tova följde med hem då mormor ska passa henne imorgon så vi får jobba "ostört" - kan låta konstigt, men jag tror alla föräldrar förstår vad jag menar!?

Ja och med det så finns det väl inte mer att berätta.... Ringde ut till Tynderö för att höra hur det var. Och som vanligt gick det som på dans... Hon satt vid matbordet och sa "nammmmm" till allt hon stoppade i munnen... Lill hjärtat mitt!

4 kommentarer:

  1. Vilken påhittig söt liten bustjej!

    SvaraRadera
  2. Kul skrivet! Skrattade gott åt texten efter hästbilden =).

    Skönt att du fick sova länge efter den tidiga morgonen! =)

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade också åt bilden med blöjan och tillhörande beskrivning så pass att maken undrade vad jag garvade åt! Så sött med blöjan på huvudet! :)
    Jag ids bara klaga när jag blivit väckt flera ggr under tidiga morgonen och inte pallar mer utan sammanhängande sömn… Det är mest bara jag som hör dem! Tycker inte jag ska behöva säga till när jag vill ha en stund för mig själv att antingen få något gjort och slutfört eller bara för att vila. Tycker att maken lugnt kan utgå från att jag är trött!

    SvaraRadera
  4. Och lite toppning han hon också med ;)...Vilken dag, en riktig toppendag !!
    // Bitte

    SvaraRadera