fredag 5 augusti 2011

Det var en riktigt händelserik dag!

Dagen började kl 7 med vanliga morgonbestyret och även den vanliga promenaden med Ruffe. Efter frukost var det dags att åka till Tynderö och träffa Moster Kicki och Tovis tremänningar... Jenny, Sara och Edwin

När vi var där ute så tyckte vi att en båt betedde sig lite konstigt - Den kom åkandes rakt emot oss... Vi valde att ta fram kikaren för att spana! Det vi såg var en man som ensam konkade omkring på däck - fick i ankare och sen satte sig ner fram i fören! Vi tittade och undrade om man väntade på någon, men nopp... han bara satt! Jag och Kickan beslutade oss för att paddla ut och stämma av.. Ja paddla, så nära var han.
Sagt och gjort - och när vi kom fram så sa han tacksamt att " va bra att ni kom, jag är lite i nöd"
Det var ju det vi misstänkte, men trodde det väl inte! Den stackars 70 åriga mannen hade köpt en båt, på väg hem så pajade motorn... Hade seglat omkring i 4 dagar, varav 2 dagar utan mat!
Opps tänkte vi... Paddlade hem.. ja vi lämnade honom inte i sticket, men insåg att vi aldrig skulle lyckas få ner honom i kanoten. Vi hämtade Morfar Björn och motorbåten och hämtade upp farbrorn... Han fick mat i magen och även med sig, kaffe och resorb. Återhämtade sig bra, och sen ville han iväg igen! Ja vad kan vi göra?! Ut med honom och såg när han åkte vidare! Enl uppgift och vad han själv sa så skulle han "göra" kväll utanför Åstön! Mormor och morfar håller koll på honom över natten och ska åka ut för att stämma av imorgon!
Nu kanske inte detta var så mycket om Tova, men jag kände bara att jag måste få med det... Det är ju inte varje dag man hittar en man i nöd!

Nu tillbaka till Tova... Dagen blev inte riktigt som den var planerad, vi kom hem liiiiite senare :-)
Väl hemma så var det mat och avstämning av leksakerna - Prinsen kommer på besök imorgon och då måste ju allt vara ok :-)

Sång stolen - Check

Bussen - Check

Kl är 23:07 och det är hemskt att säga, men skruttan har bara sovit i 15 min... Hon har blivit väldigt svår att få i ro på senaste tiden - Kan vara ngn liten tand på g?! Eller så är det bara att det händer så mycket nytt omkring henne - Det blev väl en helt ny värld nu när hon går/springer överallt :-)

Ha´re och sov gott

3 kommentarer:

  1. Åhh vad hon är fin! Hoppas att jag snart får träffa henne på riktigt! Och framförallt vill jag lära mig av dig som mamma - du verkar ha järnkoll på rutiner och annat viktigt! Miss you!

    SvaraRadera
  2. Å - ja det skulle vara roligt att ses och låta som små leka :-)
    Vi får se till att styra upp det... Miss u 2

    SvaraRadera
  3. Vad bra att du testar stolen åt mig Tova! Den ser så rolig ut så det är bäst att den funkar i morgon. ;)

    Duktig mamma som tar hand om gubbar i sjönöd!

    SvaraRadera