lördag 13 augusti 2011

Händelserik vecka

Denna vecka har jag varit dålig på att blogga, och anledningen till det har varit altan renovering.
Jag har länge önskat ett räcke på våran 15 årliga altan, men det har aldrig liksom blivit av - men nu :-)
Morfar har varit snäll och hjälpt oss....




och självklart även Tova... Förutom att vi fått ett räcke så har vi vänt på "gamla" bräder, slipat och lagt på olja med valnöts piggment - Blev som ny... Vi fick den även "inslagen" - Tror ni förstår ;-)
Det har även varit försenat firande på Tovis och förhands firande av mig ....
I onsdags kom Ebba och Jenny hit och firade Tovisen. Fick ett par fina lila tights och en snygg tunika till :-) Tack tack - Var sååå kul att träffas igen!

Här är finaste Ebba - Först lite lek och sen fika.
Jane med fam kom samtidigt och då var det förhands firande av mig ;-))) Tårta och allt hade dom med sig!


På torsdagen var inte Tovis så pigg - Satt hon inte i mormors trygga famn så sov hon - Kl 20 kollade vi tempen och den var 39,8 :-( Nervig som jag är så ringde jag till sjukvårdupplysningen och dom tyckte vi skulle åka in och kolla upp henne - Vilket vi gjorde! Som tur var så var allt bra... Fick febernedsättande och sen åka hem.

Sov bra hela natten och feberfri dagen efter - Skönt!

På fredagen var det fortsatt altanbygge och en betydligt piggare Tova - Dock började mamman och pappan bli lite trött..Är väl inte van att arbeta fysiskt så mycket och dåligt med sömn på nätterna... Ingen bra kombo


Lördag och ett besök på ICA Maxi - Tova fick smaka mjukglass med pappan och åt med hela ansiktet

När vi var klar på Maxi åkte vi hem och lekte... Tova provade dockans vagga och det gick ju bra...


iaf till en början ;-)


Vissa gången tål dom mycket dom små liven - allt gick alltså bra, annars skulle jag inte sitta lungt och knäppa kort!


Efter maten var det lek på den "nya" fina altanen... Vi har tom fått en grind. Så nu kan Tovis och Ruff leka utan att vi måste tänka på trapp (Tova) el förbi passerande hundar (Rufus)

Kl 20 fick vi fin främmande - Prinsen med familj kom på spontan besök (me like)


Efterrätt och allt hade dom med sig


Något nytt recept som Johanna hittat på kräft paketet - Var riktigt gott!


Sen var det altan lek för barnen och surr för dom vuxna - Nu väljer jag att inte skriva så mycket om Tovas angrepp på prinsen... (omkull brytningar, hårdragningar och nacksving) Kan ju uppfattas som en vilde vår lilla juvel...


Jag väljer att tro att det är hennes enorma kärlek till Prinsen som framkallar dessa hårda "kramar"


Kl 22 valde familjen att åka hem och Sessan somnade som en klubbad säl efter den sedvanliga nattnings proceduren - Skönt! Hoppas hon får sova hela natten.


Stort tack Johanna, Henke och prinsen för att ni är så spontana och invigde våran "nya" altan med oss!!!!

2 kommentarer:

  1. Oj, vilket härligt inlägg! Vad mycket som hade hänt under samma helg :-)
    Superroligt skrivet oxå!

    STORT TACK till er oxå som lät oss komma och våldgästa er. ;-) Jättestor, mysig och snygg altan!!! Händiga karlar du har nära dig! Me like!

    Massa kramar till hela familjen ifrån hela den här familjen.

    SvaraRadera
  2. Härligt inlägg (som sagt)! Fin dockvagga, men blev lite chockad över bilden som följde ;). Jag förstår dock att det gick bra =).

    Ja, pajen såg spännande och god ut och det skulle vara kul att få se LillSessans "angrepp" på Prinsen ;). Tycker hon verkar så lugn varje gång jag ser henne =).

    SvaraRadera