måndag 25 juli 2011

Tråk måndag!

Idag har varit en tråkig måndag - iaf väder mässigt! Vi gjorde som jag tror alla gjorde idag... Åkte till Birsta.
Jag tyckte det skulle vara bra med en garderob i Tovis rum, och lyckades övertala Thomas :-)

När vi kom hem så skulle man ju velat sätta igång att fixa på Tovas rum, men istället valde jag att lägga fokus på henne. För att när hon somnat ta tag i rummet!
Även om vädret inte var så roligt så passade vi på att ta ett varv runt kvarteret med lära gå vagnen... Det gick riktigt bra. Den ville gärna dra emot vänster, men det hjälpte jag henne att styra upp :-)

Sen efter vägen så hittade vi en massa stenar, kottar och tyvärr fågel bjurt ;-( Blääää

Vi tog en liten paus i lekparken - och provade på gungbrädan


Kojan....


även gungan, men det knäppte jag inget kort på :-) Komiskt att ALLT ska in i munnen... Sand, in i munnen... Pinnar, in i munnen... Fågel bjurt, in i.... Nä det vill jag inte skriva - USCH!!!!!

Regn dropparna avbröt oss i vår upptäcks färd - Så vi fick gå hem!

Väl hemma så hade pappan tagit fram "sång" stolen som vi fått av morbror Magnus! Egentligen så har vi köpt den, men då till Axel... Nu får vi tillbaka allt :-) Finns fördelar med att skaffa barn "sent"



När Tovisen somnat så satte vi igång.... Och här är resultatet :-)


Nu kan det vara svårt att få helhetsbilden eftersom jag bara knäppte ett kort... Men om det finns intresse för att se hur det blev - så är ni hjärtligt välkommen :-)))


Nu är det dags att bära in sängen så att hon får vakna i sitt nya, och enligt mamman, fina rum :-)

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder!!! Superfin i sina nya Polarn-kläder! Och rummet blev som sagt ursnyggt! =)

    SvaraRadera
  2. Men vad mysigt! Det blev jättefint ju. Skönt med en garderob!
    Fast jag tar dina ord på allvar...jag har ett intresse av att se det IRL, så jag tror att vi måste komma och hälsa på i veckan. ;-)

    Och vilken häftig sångstol!!! Tur att brorsan inte slängt/sålt/skänkt bort barngrejerna!

    SvaraRadera
  3. GÅ å lägg dig Jessica! Tänk på att du är 11 år äldre än mig.

    SvaraRadera
  4. Alltid välkommen :))

    SvaraRadera