torsdag 21 juli 2011

Torsdag med Norra Berg och bad på agenda

Johanna och jag hade beslutat oss för att picknicka på Norra berget och titta på lite djur och njuta! Vi fick även sällskap av Jessica, Hannes, Oliver, Carola, Hilma och Alve :-) Även Johannas syster dotter Nelly var med. Men henne lyckades jag inte fånga på bild ;-(


Jag hade packat stora picknick säcken och fick lämna över Tova till Theodors vagn för att få med allt ;-( Nu var det tur att leksakerna gav glädje till alla barn, annars hade det känns extra jobbigt

Som en picknick ska börja, började även denna - Men fika!

Nu kan man tro att jag bara packade leksaker eftersom Tova först äter kottar


sen gräs

(Hade faktiskt med mig en stor matsäck osså) Nåja - Hon tyckte väl det var spännade saker att smaka på!

"lära gå" vagnen blev flitigt använd - Prinsen som inte behöver någon vagn passade på att smaka på plast djuren som var med... Trodde kanske att kossan var en hamburgare?! :-)

Luften, den nya miljön och leken knäckte Tova så hon somnade lugnt in i vagnen - Extra lungt efter som Hilma stod och höll koll ;-) Dom är underbara som små knyterna

Thomas och Rufus som inte fick/ville följa med på Norra var lite sugna på att hitta på något när vi kom hem... Så, i med mat i Tovisen och promenad till Lögdesjön. Tyckte att Ruffe skulle få bada lite. Tova som satt i vagnen höll på att hoppa ur den i iver för att få bada även hon... Ja va f¤%n - Klart skruttan ska bada... Och det gillade hon. Jag tyckte vattnet var lite kallt, men det verkade inte hon bry sig i - Skriken kom när det var dags att kliva upp!

20:43 - Skruttan sover sedan en timme tillbaka. Tror faktiskt att jag osså ska knyta mig tidigt! Har sagt det i flera veckor nu, men klockan blir iaf kring midnatt!
Tack alla inblandade för en underbar dag!

2 kommentarer:

  1. Tack själv för en toppendag! Superfin badbild!

    (De övriga bilderna är ju såklart också fina, men det vet du redan ;) )

    SvaraRadera
  2. Åh myyys! Det var en härlig dag. Kanske lite väääl mycket folk, hade velat varit en sväng till lekparken oxå, men det var ju överbefolkat!

    Kul med bad, nästa gång får mamman ha bikini på sig så ni kan ta en simtur tillsammans ;-)

    Tack för idag!

    SvaraRadera