onsdag 8 maj 2013

Oj vad jag ligger efter!

Ja nu var det länge sedan jag bloggade - dagarna bara rullar på.
Ska försöka komma ikapp lite...
I fredags var vi ute med våra grannar, Bea och lilla Tilde. Var och fikade i lekparken.




Trots lite feber och hosta så var barnen glada.




När vi kom hem skulle vi göra pannkakor... Tova var med och fixade smeten




På lördagen hade vi ute dag... Tova fortsatte i matlagnings andan




När vi sen skulle på promenad så ville hon ha sin bebis med :)
Stora syster Lindas docka (ca 17 år) och min dockvagn som jag fick när jag fyllde 2 år... Shit! Nästan 40 år gamla dockvagn. Undra just om vi (jag och vagnen) har samma bra kvalité?! ;)




Saga kämpar på med sin utveckling och har nu fokus på att gå.




Filmade en snutt men fick avbryta eftersom det blev ett fall :)
I söndags var det dags att hämta hem husvagnen! Har inga bilder, men vagnen är hemma.
Måndag... Nu börjar jag knappa in rätt bra tycker jag :)
Började med prommis tillsammans med barn och hund.




Sen var det dags att åka till VC. Ville att dom skulle lyssna på Saga som haft hosta och feber ganska länge. Ville även ta halsprov på Tova.




Lite lek på BVC i väntan.




Tova var roligt duktig. Jag frågade om hon ville sitta i mitt knä när halsprovet skulle tas, men det ville hon inte. Hon ville sitta själv på den blå stolen. Tänkte för mig själv att detta skulle bli problem, men inte då... Hon sköljdes och hostade, men lät dr ta provet.
När dom sen ville titta i halsen och använda spateln eller vad det heter så gick hon fram till dr och gapade stort! DUKTIG tjej!
Belönades med glass såklart.
Negativ var dock provsvaret och det var vi glad över.
Igår var det dagis och allt gick bra... Jag och Saga var på lång promenad med Bea och Tilde i det ljuvliga vädret. Riktig sommar värme.
På kvällen ville jag överraska lite med en för oss ny maträtt - Kalasbiffar. Lyckades hålla make och Tova fr köket, men inte Saga.




Hon gick loss i plast skåpet :)
Middagen blev bra och tisdagen avslutades med bad och nattning.
Även idag bjöds det på bra väder och efter dagis lämning så gick jag,Saga och Ruffe på lång sväng.




Saga var nöjd och glad, och faktiskt vaken hela rundan. Börjar bli mer och mer vaken tid på dagarna. Hoppas nu bara det innebär lägre sovstunder på nätterna.
Innan jag hämtade Tovis så hann jag med lite shopping. Blommor och mörkläggnings gardiner till hemmet och skor till Tova.
Hittade jätte fina tennisskor och sandaler på Stadium - till jättebra pris :)


199kr (ordn 299kr) & 199kr (ordn 249kr)

När vi sen kom hem var det mellis och sen bus på gården.
Så skönt nu när man kan vara ute och leka. Ja man kunde det tidigare oxå, men det var bökigare om Saga var vaken. Nu kan man ju låta henne krypa lite eller kanske gunga.
Bra att TV'n får vila lite... Har blivit lite mycket av den varan i vinter.
Så... Nu är jag i kapp!!!
Imorgon blir det pyssel i hemmet. Kanske hinner/orkar jag med att plantera om lite och byta gardiner och mattor

1 kommentar:

  1. Jag har snabbläst igenom de senaste blogginläggen bakifrån ;). Härliga vårbilder på tjejerna! Och supersnygg dockvagn! Tror nog att den håller lika hög kvalitet som mamman ;).

    Och ja, det var en tidig morgon där. Helt ok att beklaga sig lite =)

    SvaraRadera