söndag 15 juli 2012

Lilla syster är här




Då har äntligen Tovas lilla syster kommit :)
Den 14 juli kl 13:03
7 dagar över tiden enl UL

Det var en ganska lång och utdragen förlossning. Startade egentligen 01:10 den 13 juli - då gick vattnet och vi fick åka in. Som tur var hade mormor och morfar redan tagit med Tovis... Så det var bara fokusera på sig själv :)
Kl 8 fick vi åka hem i 2 timmar... Detta eftersom värkarna avtagit... Iaf när jag var på sjukhuset och i CTG :(
Hemma var det annat... Inte kraftiga, men väl kännbara

Kl 10 var vi tillbaka, för att återigen bli hemskickad kl 12 :(
Skulle komma tillbaka kl 8:00 för igångsättning om det nu inte kom igång själv... Ngt som inte skedde.
Vi åkte in till kl 8, fick dropp kl 10, och 13:03 kom våran andra tös.
2958 gr och 49 cm lång <3

Eftersom vattnet gick tidigt så har jag och bebis fått stanna på BB
Något som känns super jobbigt med tanke på att Tova och Thomas är hemma... Vi vill ju vara med dom ;(

Nåja - det är viktigt att dom håller koll på "Saga" så hon inte får ngn infektion ... Det är vad som kan inträffa.
Hon har dock klarat alla tester bra, och fick även godkänt på käkar undersökningen idag.

Så fr.o.m. den 14:e så består Fam Isaksson av 5 st
2 killar och 3 tjejer ( måste räkna med Rufus, han är ju oxå en familjemedlem)
Och bloggen delas av systrarna Isaksson... Tova och Saga

Vi har haft tur jag och pappa !!!
2 st välskapta, underbara töser <3












Fick nedan bild av Thomas...
Ngn har varit hemma och bäddat vaggan och placerat en
Nalle däri :)
Tack mormor och morfar!!



5 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att läsa och se bilder. :)
    Grattis igen! Det ser supermysigt ut!

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  2. Håller med T:s mamma. Roligt att läsa och se fina bilder! Stolt storasyster! Och pytteliten söt lillasyster!

    Sjukt snabb förlossning när den väl drog igång ordentligt, men jag förstår att det var jobbigt innan ni fick åka in för igångsättning!

    Jättestort grattis till hela familjen! Vad underbart!

    Nu T:s mamma (och pappa) antar jag att det redan finns ett litet syskon till T redan. Känner själv att ett litet syskon till H och O är helt rätt nu. Tyvärr har F satt ner sin fot i denna fråga långt tidigare... Måste nog se till att han läser detta blogginlägg, utan att läsa min kommentar då vilket skulle förta effekten något antar jag...

    Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Tovis och Sagas mamma ;)16 juli 2012 kl. 09:11

    Haha... Jag kan ta bort kommentaren och skriva till lite mer om du tror att det hjälper ?!
    :)

    Kram till er båda

    SvaraRadera
  4. Jessica: redan finns ett syskon till T? I magen då menar du? Eller att det finns planer till ett? Planer finns det, men såvitt jag vet så är magen tom (eller full med mat) ;)

    SvaraRadera