fredag 20 juli 2012

Läkar och Birsta besök

Idag var det läkarbesök som stod som första punkt på agendan...
9:30 var det sagt, men så blev det inte. Berodde inte på mig ;)
Vikt koll 10:20 - ökning från 2958 till 3025 gram :)
Kl 10:50 fick vi äntligen komma in till läkaren, trodde jag! Det var i ett litet rum i väntan på doktor - medans vi väntade gjordes hörseltest som denna gång blev godkänd.
När kl var 11:05 hörde jag att dom sa Isaksson och jag väntade med spänning att ngn skulle komma in i rummet. Istället hörde jag hur dom gick in i rummet bredvid... Frågade om det var Isaksson och att dom svarade ja!
Tyckte att det verkade lite konstigt att vi var 2 st med samma namn. Stack ut huvudet och frågade om det inte var mig dom skulle till och möttes då av en förvånad blick som sa " oj, hon gick fel"
Detta innebar ytterligare väntan :(




10-15 min mer eller mindre spelade väl inte så stor roll när hon var så här lugn...




Och när jag fick denna bild hemifrån :) Gick ingen nöd på någon!
När vi äntligen fått OK stämpel i rumpan åkte vi till Birsta city och mötte upp Johanna och Jessica (utan barn)
Tog en lättare lunch och små pratade lite.
Jessica hade köpt 2 år present till Tovis (vattenfärger och fin papper ) och Saga fick en fin bitleksak - tack så mycket. Vatten och färg gjorde Skruttan överlycklig... Även Timrå kommun och Ariel ( vatten till tvättmaskin och tvättmedels företag)
:)))




Spar grisen fick Saga igår fr Johanna och Theodor + en gris skallra - tack tack
Fattar piken med denna gris :) och det var ju bara att köra på ... POP hade köpt 3 betala för 2 på rea :)
Hittade inget spec till Saga - men 3 par kortare tights till Tova och en klänning :)
Nu blir det ju Sagas om 2 år så vi kan säga att båda fick ngt.
Gick även på Åhléns och tittade lite... Där hittade jag en kaffe service i plast för lite och ingenting och även små mjukisar ..en gris Saga och groda till Tova... Det var Tova som fick välja. Tyckte nog det var lite konstigt att hon inte fick båda , utan måste välja (nyhet för henne)
Lärorikt!
Status hos Isaksson just nu är:
Tova - precis somnat
Saga - sover men börjar röra på sig
Rufus - sover medans husse goar med honom
Thomas - goar med Rufus, Sitter med sin iPhone, njuter av en kall öl och gäspar.
Och jag då?! Sitter i soffan och bloggar, lagom trött, lättad över OK stämpeln... Skulle vilja ha ett glas vin, men får nöja mig med en alkoholfri cider... Ska ju mata snart :)
Livet som småbarnsförälder = knäckande, men underbart!!!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Grattis, vilken goding ni har fått, så liten o söt =) Nu blev man verkligen sugen på en till..
    Grattis också till 2 åringen Tova, som är så söt
    Så nu har man 2 bloggar att följa Rufus o bebberna ;-)
    Grattis ännu en gång o lycka till!

    Anne, matte till Lassemannen

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ses och få hålla mini! =) Tack igen också för Hannes present! Han blev jätteglad =).

    SvaraRadera