måndag 2 juli 2012

Kvalité

Ja vad ska man säga?! Den här vagnen fick jag på min 2 årsdag




Och eftersom jag vet att jag inte var så rädd om mina saker så måste det innebära kvalité



Idag hade vi fint väder fram tills em... Kanske var för att jag var duktig och lade köttet i marinad i tid ;)
Grillning uteblev pga regn - nytt försök imorgon.. Köttet kommer vara super saftigt!

Innan regnet kom så hann vi med lite bus och bad :


En glad naken fis som plaskar och hoppar :)
"Toa baa imma ul" - Tova badar och simmar, kul.
Ja jag tolkade det så iaf :)



Det slutade med att lill läppen först darrade av kyla och sen av gråt.. Ja hon blev inte glad när vi tog upp henne.

Idag har hon sovit 1 timme... Så från kl 12:30 har hon varit vaken. Trodde då att vi skulle få en tidig kväll, kring 8, men ack.

Kl 21:30 somnade hon... Detta efter en ny blöja, 2 flaskor välling, lite grinig och lite lek.
Ja nu var det inte vi som lät henne leka (jo egentligen) När vi gick ut fr hennes rum så lät vi dörren vara öppen. Hon klev då ur sängen, gick och stängde dörren och satt sig i mörkret och lekte.
Detta skedde vid 3 tillfällen... Till sist så gick pappan in, stängde till dörren och satt kvar tills hon somnade... Ca 3-4 min

Fattar inte?! Hon är ju trött, men verkar inte komma riktigt till ro... Nåja... Det är förhoppningsvis över gående.
Stor risk att spjälsäng gör come back... Vi får se.

2 kommentarer:

  1. Ååå vilken fin vagn!!! En sån fin vagn hade aldrig jag...

    Härligt med bad!

    Nej, ge inte upp sängen så fort nu när ni ändå har bytt! Om ni vet att hon är trött, men bara "trillskas". Fortsätt som ni gör. Lägg tillbaka i sängen och godnatt, tillslut är det inte roligt längre att springa upp och vara busig (i den perfekta värden alltså hihi) =)

    SvaraRadera
  2. Theodors mamma2 juli 2012 kl. 12:19

    Vad bra! 21:30 är ju ett jättebra steg!!! Man kan inte gå från 22:30-19:30 på en gång. Tålamod sa jag! ;) Skickade jag ibte tillräckligt med tålamod över nätet? Här kommer ett dussin till. :) <3

    Om vi snart är framme? Nä, 15 mil kvar...

    SvaraRadera