måndag 12 december 2011

Söndag och vi åker hem

Det blev inte mycket sömn lör- sön för mamman ;( Visst är det mysigt att ligga nära Skruttan och känna hennes doft, men att känna hennes sparkar mm är inte lika mysigt.


När vi klivit upp, ätit frukost så tog vi "nya" vagnen och gick till hockeyhallen. Kusin À ville åka skridskor.
Tovis somnade och vaknade precis när vi kommit hem och jag landat i soffan ;(


Sen var det full fart igen ;))


Kl 18:30 började färden emot Arlanda - ett klockslag som brukar vara Tovas "varva ner" tid.
Väl framme så hittar inte jag min plånbok och börjar få känslan att detta går inte. Vi kommer att missa planet. Som tur var behöll min bror lugnet och föreslog att vi skulle gå in och kolla vi kunde komma med iaf. Vi hade ju redan insett att vända tillbaka o hämta plånboken skulle innebära ytterligare en natt i Stockholm.

På väg in i terminal 4 ändrar jag läge på sufletten och vad ligger där?! Lyckan är gjord.



Kl 20:30 får Tovis dricka sin kvälls välling i loungen på Arlanda. Kanske inte det lugnaste stället, men jag tror vällingen smakade samma.
Lite grinig på flyget hem, men vad ska jag säga?! Det är ju jag som är "taskig" med henne och inte tvärtom. Jag har ju lärt henne att sova den här tiden <3

Efter att ha landat hemma bland hennes saker så tackar hon för sig och sover fram till kl 7 imorse.

Jag säger oxå tack! Först till Tovis som är så snäll och mysig att ha med sig. Och sen till bror m familj för en trevlig helg!

1 kommentar: