lördag 3 december 2011

Lördag i julens tecken

Idag vaknade lill hjärtat kl 7 ;( Nä jag skämtar, det ska vi nog vara nöjd med!
Efter lite morgonmys, lek och frukost så gick hela familjen ut på promenad. Det var underbart... -6 och så fräsch luft.
Väl på IP som vi passerar på prommisen så stannade vi till och tränade lite med andra lill hjärtat... Rufus <3
Han får inte så mycket tid tyvärr, men det ska vi försöka ändra på. Tova tycker ju det är roligt att sitta och titta på... Så varför inte lägga in det som obligatoriskt under promenaderna. Blir ju en vinna - vinna, och det är bra :)

Tova somnade efter lite välling och sov i en och en halv timme. Sen väckte vi henne. Vi skulle ju besök julmarknaden på Norra berget hade vi bestämt - och efter lite lunch och kläd ombyte så åkte vi in. Det var mycket folk och olika marknads stånd. Hade varit så mycket mysigare om det var snö, men det är ju inget som jag kan påverka så det är bara gilla läget. Kul att träffa så mycket folk. Ulrika som jag inte träffat sen vi var på tjej bus i
Vemdalen i april. Och sen Jessika R med familj. En familj s bestod av Oliver, Fredrik och en go liten sovande Hannes. Tråkigt att han sov, men kul att träffa dom andra. Det var ju inte igår.
Marknad och lite shopping för att vara mig :( Nybakat tunnbröd, glögg och skinklotter. Ingen vinst för mig, men för dom 3 små killar som stod bakom mig. Tror dock inte att dom blev lika glad över skinkan som jag skulle ha blivit.

När vi kom hem var det middag och sen skjutsa pappa på hockey.

Väl hemma igen så insåg jag att det nu bara var 1 timme till nattning och hon var väldigt trött.
Babblarna i telefon är ett säkert kort för att hålla dom små blå öppna...


Även sång funkar - Här försöker hon hänga med på Imse vimse ;)


19:42 och jag hör små prat från hennes rum... Ska det börja nu igen?! 1 1/2 timmes snackisen innan hon sommar. Hoppas inte... Det är nog bara mycket intryck säger vi.

Ha're gott

1 kommentar:

  1. Lilla sötistjejen! Det var kul att se er som sagt. Får bli mer en annan gång då alla är vakna ;). Hahaha! Nej, de små killarna hade nog hellre velat ha en stor godispåse eller nåt =D

    SvaraRadera