onsdag 30 januari 2013

Tjurpropp...

Fy vad detta är jobbigt!
Först är det hysteri när medicinen ska tas. Vet inte om det är dagarna m 5 ml som gjort det, för tidigare gånger har det gått bra. Kan ifs även vara den såriga munnen :(
Jag ringde och begärde ny medicin i måndags. Den utan fruktsmak. Den är ifs inte lika "god", men det är bara 1 ml... En väldig skillnad.

Sen när det är lägg dags kommer nästa hysteri.
Här är det väl oxå jobbigt för henne. Saga är super mammig på kvällen och Tova vill att jag ska natta. Nu har jag som jag brukar på söndagar när Thomas är borta, båda barnen.
Men då Saga bara ligger och busar så kan inte Tova slappna av. Gjorde då byte till pappan vilket gick bra... Men efter 1 timme så gav han upp!

Tova var vid det laget så trött så hysteri utfall nr ??? (Ja jag vet inte vilket dags ordningen det var) bröt ut.

Jag var då väldigt tydlig och förklarade vad som gällde... Hon skrek och jag förklarade ytterligare en gång vad dom gäller...

Hon går då halv gråtande in i vårt sovrum ( ja hon har legat där nu när hon varit så dålig. Och jag tänkte inte ändra på det förrän vi kommer hem på söndag) Stänger dörren och det blir tyst!

Visst undrar man vad som försegår, men eftersom jag sagt att jag snart kommer och lägger mig så väntar jag ett tag (5 min) innan jag går in. Och vad hittar jag?!



En sovande tös <3

Känns helt fel att hon ska somna när vi är "osams", men jag tror det är det bästa. Inte att somna osams alltså, utan att vara bestämd och inte varje gång hon får hysteri anfall ge efter.

Är ganska säker på att hon är trygg och helt säker på att hon vet att jag älskar henne.
Annars skulle hon inte göra så här... "man agar/trotsar dom man älskar"

Må detta bara vara sviter efter dålig sömn, brist på vanlig mat och utmattning av sjukdom... För annars kommer dom gråa stråna snart

2 kommentarer:

  1. Ojojoj! Stackars Tova! Och stackars dig! Ja, det är väl lite synd om pappan också, trots att han visade prov på mycket dålig uthållighet där hehe ;)

    Men jag tror absolut att du gör rätt! Det kan kännas hemskt när man är bestämd och lite arg när de gråter förtvivlat, men som sagt. De mår bara bra av att få veta vad som gäller.

    Hoppas att hon tillfrisknar snart!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för sympati :)
    Idag mår hon mycket bättre... Ätit både lunch och middag :) Ser ljuset i tunneln :))
    Kram kram

    SvaraRadera