måndag 14 januari 2013

Kyrkis, Birsta och tårar

Idag var det äntligen premiär på kyrkis för våran del efter jul uppehåll. Tova var glad direkt när hon vaknade. Blev inte mindre glad när hon gick träffa Hilma igen.


Här lagar tjejerna mat... I varsina kök


Tova fixade muffins...


Gott. Sen var det paus i leken och dags för kyrkis höjdpunkt - sång och dans. Tova sjöng och klappade :)
All sång och bus kräver energi påfyllning. Som alltid ska hon sitta bredvid Hilma.


Innan dom svalt sista tuggan var det dags igen - Hilmas lilla syster Imillia var oxå med... Här tillsammans med Saga


Dags att ära igen tyckte tjejerna... Tova fick en mandarin av H


Dom äter och tittar stolt på sina små syskon som ligger nedanför.


Tova bjuder igen lite ;) Tihii


Ja dom är söta dom små <3


Efter kyrkis var det lunch på Birsta med Lena och Gunilla. Hann med en sväng på Barnens Hus innan för att fynda lite mössor. 2 st till vardera + en "rånar luva" till Saga. Endast 200 kr.
Efter lunchen var det shopping igen. Behöver extra underställ till tjejerna nu när det är så mycket ute aktiviteter.
Vi var på Stadium, Inter och US sport, men deras minsta stl var 80.
Drog då ett säkert kort - POP
Som tur var så hade dom halva priset på deras ull underställ.
Body, byxor och mössa till Saga och tröja, byxor och strumpor till Tova... 700 kr!
Ja smakar det så kostar det... Jag kör en klassiker "bra tjejer ska ha bra grejer"

När vi sen kom hem så var det dags för mat. Tova var inte så hungrig, men kunde äta om hon fick sitta med mig ;( Ja och visst fick hon det.
Åt men var inte riktigt nöjd. Sen var det gråt och bråk.
När kl var 10 över 6 frågade jag om hon ville sova. Fick ett JA direkt.
Gjorde oss ordning och när det var dags så ville hon sova i vår säng. Eftersom jag inte riktigt orkade en fajt så var det ok!
Hoppade ner, drack välling och somnade under sago läsningen. Hon var rejält trött. Sover fortfarande, i våran säng ;(
Thomas och hon har bytt plats för natten ;)

Imorgon är det dagis. Jag gruvar mig för lämningen, men det går säkert bra.

Nu ska jag sluta skriva... "sms" tummen värker :))

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt med en kyrkis-kompis! För båda tjejerna! =)

    Bra fynd där mamman! ;)

    Hannes hade ullinderställ från Polarn som säkert var 2 strl för stora när han var lika liten som Saga. Det är bara att vika upp ärmar och ben, de är så tunna så det gör inget. På så vis räcker de två säsonger ;)

    SvaraRadera
  2. Ja jag märkte att det var stort... Var inne på att ev köpa 50/56, men tunnheten är ju super... Precis som du nämner.
    Går bra att vika utan att det blir för knöligt ;)

    SvaraRadera