söndag 23 oktober 2011

Söndag = Tynderö

Söndagar är lite tråkiga - helgen är snart slut och jobbet närmar sig. Eftersom jag förlorade "sovmorgon" kampen så var det jag som fick kliva upp 7:45 när man hörde ett glatt joddlande fr Skruttans rum. Nu ska jag inte klaga. Det finns dom som har mycket tidigare mornar än vad vi har. Efter frukost och promenad så valde jag att packa barn och hund för ytterligare en söndags tripp till Tynderö.
Där ute händer det saker hela tiden. Tova hjälpte morgon att plocka ihop kantareller


Visst hamnade många utanför lådan, men det kändes inte som något att klaga på ;)


När det var klart blev det lunch och efterföljande vila. Var lite svårt för Skruttan att komma till ro, men det gick! Och hon sov i 1 1/2 timme (mamman i 45 min)


Pigg o glad efter tuppluren gick vi på upptäcks färd


Det är härligt att kunna strosa omkring och inte behöva oroa sig för faror. Kommer en bil så hörs det på långa vägar.
Tova gillar att gå på den lilla skogsstig som går emot viken....


Men gillar även att utforska terrängen utanför



När vi var tillbaka så hjälpte Hjärtat mormor och morfar med att vintra båten... Bar stenar som skulle räta upp skjulet


Dom var tung...


Men lyckades komma till rätt destination


Belöningen blev puss kalas med världens bästa mormor. När man ser detta har man svårt att tro att Tova sina första månader grät direkt hon hörde mormors röst ;)


En sittning på fyris som vanligt. Detta i hopp om att hennes rädsla för denna gula fara ska gå över :)

20:00 och Skruttan sover, så även Rufus. Pappan spelar hockey o jag?! Ja jag ligger i soffan och funderar på när det är ok att gå och lägga sig ;)

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni har haft och fina bilder! =)

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt med Jessica!

    SvaraRadera
  3. Varför så kvällstrött om man får fråga? Och kom inte och säg att det var den "tidiga" morgonen och för korta tuppluren på dagen ;-)
    KRAM från oss långt bort i väst!

    SvaraRadera
  4. Ja du Malin
    Det kan man undra ;)
    Mår ni bra?! Inte sååå många veckor kvar nu?!
    Mysigt med flytt innan - Hoppas vi hinner se det boendet iaf ;))

    Kram till er alla

    SvaraRadera