fredag 9 september 2011

Mys fredag

Fredag den 9 sept - Dagen började med att jag åkte iväg med vovven till veterinären för en genomgång - Godkänd! - Väl tillbaka hemma så var det dags att jobba. Tovis hjälpte mig!

Vid lunch åkte vi iväg till stan - Det var lunch date med stora syster


Ming Palace blev det - Tova var väldigt noga vid beställningen. Slutade med att hon valde Mousaka fr Nestle


Sen hamnade vi hos polisen. Låter kanske värre än det var. Vi skulle skaffa pass till vår kommande Turkiet resa. Tova tyckte det var spännande att mäta sig. 78 cm blev det

Sen var det dags för själva fotograferingen. Och det var en utmaning. Men till slut så fastnade hon.

Både jag och Thomas blev chockade när vi fick se "passet" - kände inte riktigt igen våran lilla skrutta


Men hon kanske var lite olik sig idag?! För vid 5 tiden kom morfar förbi. Öppningsfrasen var:

"Hej Tova, nej det är ju inte To, jo det är det ju! Vad hon va olik sig"

Så det kanske var en ovanlig dag idag

Tova ville iaf visa morfar sin nya leksak - den som hon fick i tisdags när vi var på hemma kväll med prinsen och Johanna (super trevlig em/kväll)

Nu var det väl inte så lätt för morfar att se eftersom Sessan valde att sätta sig på halsen på honom


Kl 20:47 och hjärtat sover - Somnade in lite oroligt... kanske mycket nya intryck idag när hon var inne i stora staden och gick för första gången

3 kommentarer:

  1. Hahaha, skrattar åt morfars kommentar. :-)

    Fina bilder! Vill såklart se passkortet sen.

    Håller med om att det var supertrevligt på Birsta City hemmakvällen. :-) Det blir mycket Birsta igen i början på 2012. ELLER HUR!? ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är väl för go... Självklart blir det BC men kanske inte på dagtid ;)

    SvaraRadera
  3. Äh, du kommer tycka att det är jätteskönt att vara mammaledig mitt i de kalla vintermånaderna, var så säker. ;-)

    Om du har sms:at nåt mer sen sist så har min telefon dött. Laddaren är uppe i sovrummet och dit orkar jag inte gå, har fastnat vid datorn nu eftersom det var 2 veckor sen jag satt här. :-)

    SvaraRadera