torsdag 5 september 2013

Syn - klart godkänd

Idag var vi på ögonkliniken med Tova. I våras ramlade hon ner för trappen kanske ni kommer ihåg. Och när jag berättade på dagis att alla blåmärken kom ifrån fallet så sa dom att hon ramlat och fumlat mycket där oxå :( Var då på BVC och fick remiss till ögon, och idag var det då äntligen dags! Nu har det faktiskt varit lugnt men varför inte kolla när vi ändå kunde.

Tova var riktigt duktig. Gjorde precis som dr Therese sa åt henne att göra...



Även när hon fick lapp på ögat :) Letade efter min hand, men annars var hon riktigt tuff och hjälpsam




Hon hade syn som en 4 åring, men eftersom dom i denna ålder kan anstränga sig på ett sätt som gör att allt ser bra ut så fick hon några droppar i ögonen som skulle ta fram sanningen! I 45 min skulle dom verka och pupillerna blev större och större


Även det testet gick bra och det var en stolt Tova (och mamma) som gick därifrån med en ring :)







Tanken var att Tova skulle vara på dagis när vi var klar. Men när vi kom dit så satt alla barn och åt, och jag tror det blev konstigt för henne. Hon började gråta och ville inte stanna. Och inte hade jag väl mage att tvinga henne efter den fm som hon precis gått igenom.
Vi klädde på oss och åkte hem helt enkelt!

Lunch och sagostund kunde vi ju ha hemma oxå ;)
Även bus....

Efter maten gick vi ner till Cattis och gav morötter till kaninen och tomater till Cattis

Imorgon är det super fredag!!!! Mys mys och mys...

Eller blir det trots, trots och trots?

Ja imorgon vet vi :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar