tisdag 9 juli 2013

Vilken dag!

Ja dagen har varit riktigt bra. När tjejerna vaknat så tog vi alla en dusch. Klädde oss och gick iväg med Ruffe. När vi kom hem så var det sen frukost. Vilket innebar att Lotta kom precis när vi började bli klar.
Tova fick en present - en mjukgunga! Kommer bli super bra eftersom hon kan sätta sig själv och gunga.
Självklart lite sandlåde lek



Alla var med!


Innan lunch tog vi en tur med sparkcykeln - den blev väldigt kort.






Hon slog foten och tappade lusten helt. Bytte då redskap - cykel!


2 st Picasso :)
När Lotta (gudmor) fixade salladen så lekte jag med barnen.


Dags för nattning - Tova ville att Lotta skulle göra allt som har med nattning att göra.


Men under själva sagoläsningen blev det jobbigt. Tårarna kom och hon ville ha sin mamma. En mamma som höll på att natta Saga. Gjorde ett tapper försök med att natta båda, men lyckades inte. Tova sa då själv att jag skulle gå och natta Saga och sen komma tillbaka.
När jag väl kom tillbaka så hade hon somnat. Ropade efter Lotta medans jag var inne hos Saga. Lotta frågade om hon skulle ligga med henne tills jag kom tillbaka, vilket Tova ville.
Ja en trevlig och "glad" dag! Inga flippar :))))

2 kommentarer:

  1. De mjuka gungorna är kanon.
    Det bästa jag har köpt tror jag.
    T.om Imilia gungar på den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inspirationen kommer från er när det gäller gungan. Du har pratat gott om den och då måste vi ju önska en sådan :)

      Radera