lördag 23 februari 2013

Hjärtat...

Idag vaknade Tova kl 4 och ville ha välling, sen somnade hon om och sov till kl 7.
Jag förslog då att Thomas skulle ta kudde/ täcke och gå till soffan ;) Vips var han borta!
1 tim och 15 min senare gjorde jag dom sällskap. Skönt!

Efter frukost var det bob och stjärtlapp. Vi har en fin liten pulkbacke på andra sidan vägen :)









Saga ville titta på...


Efter någon timme var det dags för lunch - våfflor! Tänk om vi kunnat grädda dom ute på altanen! Det måste vi fixa så vi kan njuta nu när underbara dagar kommer bli fler och fler.

Mera bus ute innan det var dags att gå in och bada, äta, mysa...



Och sova...



Lill hjärtat... Hon somnade själv.
Eftersom Thomas är på fest så tänkte jag lägga upp det så att jag först nattar Saga, och medans hon sover sin timme så tar jag Tova. Men precis när vi var klar med natt rutiner, lagt oss i sängen och ska läsa Bamse så vaknar Saga ;(
Jag säger lugnt till Tova att jag ska gå till Saga och att jag kommer tillbaka... Går iväg och ammar... Hör att hon knackar med napparna på vällingflaskan men sen blir det tyst. Börjar känna en viss stress eftersom jag inte vill att hon ska somna, jag hade ju lovat att läsa och ligga med henne. Men nä... Hon lät mig inte hålla min löfte ;( Hon somnade... Hade ätit liiiite välling, lagt sig till rätta och somnat!

Känns både jobbigt och skönt. Imorgon när hon vaknar ska jag berömma henne. Det är ju "somna själv" som jag vill att hon ska göra.
<3

1 kommentar:

  1. Men duktiga lilla tjejen! Inte så liten längre snart heller ;)

    SvaraRadera