söndag 2 juni 2013

Kalas och cirkus

Idag var då den "jobbigaste" dagen ;) Jag var lite orolig om Tova skulle orka, men det gjorde hon :)

Vakna kl 6 :( lite tv, frukost och bus. Sen vila!
Kl 13 var det kalas hos kompisen Hilma.



Det blev riktigt bra väder...


Jätte fint anordnat...






Kommer faktiskt "stjäla" tårtan



Tova gillar inte vanlig tårta eftersom det är grädde på den, men glass älskar hon så sorry Sophie, jag "stjäl" din fina idé :)






Tova såg ut att stortrivas... Lekte och var glad!


Fiskedamm med godis och "blås"


Ett riktigt trevligt kalas där tiden bara sprang iväg

Tova tackade värdinnan för kalaset....






Så sött!!!

När vi kom hem var det mer lek och se besök av Catarina :) Barnen fick presenter fr Mallis som tack för kanin passning.
Saga en jätte fin Kitty klänning och Tova STORA såpbubblor och Kitty modeller kit.

Middag, cirkus och sova kvar av dagen...

Tova vann en biljett på en "finn fem fel" tävling som hon (jag) deltagit i. Kl 19 kanske inte var bästa tiden, men jag kände att det är ju bara gå om det blir jobbigt för henne.


Hörselkåpor!! Jag fick rekommenderat av en tjej att ta med sådana eftersom det kan vara höga ljud (Cirkus premiär) och det är jag tacksam för. Tova hade dom på sig hela tiden utan protest


Fick en liten ljus mackapär 80 kr


Och sen i paus gick vi och tittade på djuren 20kr/pers

Nu klagar jag inte på priserna utan skriver för att själv komma ihåg... Vet ju att inget är gratis och det är ett stort skepp det här med cirkus och ingen jobbar gratis.


Elefanterna var gigantiska :)

Vi gick lite tidigare eftersom pappan börjar jobba kl 22, men hon var nöjd! Sa flera gånger "Kul på cirkus mamma"


Ser även nöjd ut.

Nu sover hon lill hjärtat... Ja båda sover, men dagen har mestadels varit Tovas.

Imorgon är det besök hos Lova som står på schemat!
Carina följer med dit för er som följer bloggen och vet att det var dejt med Carina som var planerat imorgon!

Telianer är vi allihopa - ett tag till iaf ;(

1 kommentar: