måndag 27 augusti 2012

Åkte till Tynderö

Pappan ska börja jobba imorgon och jag tänkte vara snäll och låta honom få en hel natts sömn. Tänkte även att jag skulle få vila lite ;) Åkte därför ut till mormor och morfar på Tynderö.

Ngn sömn fick då inte jag :(



Så här såg Saga ut kl 5:12 och då hade jag matat kl 2 ( ca 30 min)
Gick och lade mig kl 23 ... Räkna själv!
Och nä... Hon somnade inte om kl 5:12 ;(

Dom få timmarnas sömn börjar ta ut sin rätt... Börjar bli förkyld. Ngt som jag sedan barnsben blivit vid dåligt med sömn.

Nåja - ingen ide att klaga... Bara passa på att sova när tillfälle ges. Nu tex :)))

Tova fick idag göra sin favorit syssla. "kasta ten i batten"
När vi gjort det så fick hon hjälpa till att göra lunch
Ytterligare en favorit - pannkaka



Mormor ryckte in och hjälpte till med vispandet :)
När det var klart så tog jag hand om stekandet.



Sen smaskade hon i sig. 2 1/2 pannkaka. Duktig tjej

Tiden går fort när man har roligt och det blev dags att åka hem. Hem till källar renovering. Nu börjar det ta fart på riktigt... Tvättstuga klar till 80 %, bastu 80 %, badrum 55 %, mellanrum och kontor är långt borta och har inte så hög prio... Ja mellanrummet, men det kommer att gå med bara farten.

Middag, lek, "hjälpa bobbe kissa bajsa" och ett bad senare så sover Tova. Saga halv sover i min famn ;) Vi ska göra natt vi oxå

Ps -" hjälpa bobbe kissa bajsa " betyder att rasta Rufus. Tova ska med varje gång ngn ska rasta honom. Bra, men lite jobbigt ibland när man bara vill snabb rasta... För hon kan bli lite kinkig om han inte gör det hon vill ;)

4 kommentarer:

  1. Jamen tre långa timmars sammanhängande sömn blev det ju i alla fall! Hehe ;) Nej, jag vet hur jobbigt det är. Tycker synd om dig, men förhoppningsvis blir det bättre om några månader (eller kanske förhoppningsvis tidigare ;)

    Duktig storasyster som vill vara med och hjälpa till och bra av de tålmodiga föräldrarna som låter henne! =)

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att lillasyster är supersöt! Det är tur de är så söta och goa med tanke på den uteblivna nattsömnen ;)

    SvaraRadera
  3. Ja det är tur att man älskar dom så mycket

    Nu sover iaf Tova sedan 2 timmar tillbaka och jag ska försöka få Lill kräkan att sova

    Hon har ätit, kräkts, ätit kräkts ... Och sovit lite mellan varven

    SvaraRadera
  4. Oj, det låter som Hannes det där. Han hade (är jag helt övertygad om) en försvagad magmun. Han kräktes hela tiden. OK, jag matade på rätt bra, men han kunde kräkas efter en 2 timmars tupplur och det kändes inte helt normalt. Det värsta var att man behövde rapa honom efter varje måltid, vilket man kanske ska göra, men jättejobbigt när han ammades med 2 till 1½-timmes mellanrum hela natten...

    Hoppas att det blir bättre med er sömn snart =)

    Kram

    SvaraRadera